vrijdag 24 juni 2011

Ding 23 Evaluatie

Wilde ik mijn certificaat dinsdag kunnen ophalen, dan moesten de dingen natuurlijk wel AF zijn. Nu, ze zijn klaar. Ik vond het heel, heel erg lastig om er weer "in te stappen", na 1 1/2 jaar. Ik kon het begin niet vinden, wist niet of ik een nieuwe blog moest aanmaken of de oude gebruiken. Hoe moest ik ook weer in de oude blog komen. Het heeft dan ook een tijdje geduurd voor ik weer aan de gang kon. Achteraf heb ik (voor mezelf in ieder geval wel) gemist dat ik niet bij de eerste bijeenkomst was. Ik wist niet zo goed wie er allemaal aangesloten waren bij deze groep, ik vond en vind ook dat er maar weinig mensen waren (buiten de coaches om natuurlijk!) die reacties plaatsten. Behalve Freggels niemand dus. Ook al vond ik het de vorige keer (tijdens de opleiding) moeilijk ik ervaarde het als een stuk leerzamer omdat je iedere week je klasgenoten zag en het er even over kon hebben. Zij reageerden dan wel via je blog (als je iets niet snapte of het niet voor elkaar kreeg).

Ik hoorde later ook (tijdens de recente "dingen") dat er per week "dingen" werden vrijgegeven, maar daar was ik niet van op de hoogte . Pas deze week hoorde ik dat er een speciale 23dingenbnwf site was(en dat was geheel mijn eigen schuld want het stond wel in een mail), hierop staan de dingen (op het laatst) ook een beetje in een andere volgorde. Ik keek gewoon steeds op de algemene 23dingen site via Google. Ik vond mijn Blog ook steeds via Google, door gewoon mijn blognaam in te toetsen. Ik heb nooit meer met de juiste URL ingelogd. Gelukkig heb ik een keer met een van mijn coaches gewerkt en heeft ze me hier en daar een beetje geholpen, maar ik miste echt aansluiting met een groep.
Dat ik weer even met de "dingen" bezig moest was heel goed. Ook al vind ik niet altijd dat alle "dingen" direct op de bibliotheek van toepassing zijn of kunnen zijn. Ik vind het gewoon prettig om te weten dat het er allemaal is. Dat als iemand iets aan me vraagt of iets noemt dat ik er van gehoord en over gelezen heb. In dat opzicht ben ik blij dat ik de "23dingen" nu in zijn "geheel" gedaan heb.
Bedankt coaches en Freggel en ik hoop dat ik dinsdag mijn certificaat kan ophalen...
(ik meen het eigenlijk wel serieus, krijg je het ook te horen als het niet afdoende is?) Nou Doei!

2 opmerkingen:

  1. Ha Petra!
    HIEPERDEPIEP HOERA - DE FINISH GEHAALD - HARTSTIKKE GOED - WEER EEN CERTIFICAAT ERBIJ - GEFELICITEERD!!!
    Ja, jij gaat natuurlijk voor de taart, a.s. dinsdag, en die mag je alleen komen halen als je Ding 23 hebt afgerond. Kom maar op, er staat een stukje op je te wachten!
    Zeker weten, als wij niet tevreden zijn met datgene wat iemand in zijn blog over een Ding schrijft spreken we diegene erop aan. Toch enkele keren gedaan tijdens deze cursus.
    Ik snap dat het lastig is om iets zo weer op te pakken, zie je ook hoe snel informatie weg zakt. Dat jullie niet bij de startbijeenkomst waren uitgenodigd was een bewuste keuze: jullie hadden de basis-dingen al op de opleiding behandeld en behoorden deze te kennen. De startbijeenkomst was juist bedoeld voor diegenen die nog van niets wisten en echt op gang moesten worden geholpen.
    De deelnemers aan deze cursus hebben niet echt op elkaars blog gereageerd. Hebben wij als coaches diverse malen in onze antwoorden op gewezen, maar verder houdt het dan voor ons ook op. Is wel jammer, door op elkaars blog te reageren krijg je een leuke interactie, kun je tips en trucs uitwisselen en elkaar 'moed inspreken'.
    En tsja, altijd eerst de gebruiksaanwijzing lezen...maar meestal doe je dat pas als je echt alle mogelijkheden hebt geprobeerd!
    Tot dinsdag in Stiens.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Deze heb je(ook)maar weer!
    Groetjes uit Makkum!

    BeantwoordenVerwijderen