donderdag 9 juni 2011

Ding 9

Ding 9, een posting maken over de dingen tot nu toe in relatie tot de bibliotheek. Hmm.
Wat ik in ieder geval wel vind is dat ik blij ben dat ik er op deze manier mee in aanraking kom. Was het niet voor de cursus "23dingen", dan zou ik niet zomaar een blog maken of op Flickr kijken (of zelfs maar weten dat het bestaat!). Ik ervaar nu al soms dat het handig is dat je er alleen maar vanaf weet. Dan kun je de mensen in de bieb in ieder geval proberen te helpen in plaats van te zeggen "daar weet ik niets van af". Wat ik lastiger vind is hoeveel tijd je aan zo'n klant mag besteden. Hierover lopen de meningen nogal uiteen (op mijn werkplek). Ik heb al eens iemand geholpen om een gmail account aan te maken met wachtwoorden e.d. Deze klant kwam een andere dag terug om het opnieuw te doen en had hulp nodig met (persoonlijke) wachtwoorden en inlogcodes.Laatst was er iemand die zelfs hulp moest hebben om op internet te komen. Ook vind ik het heel erg lastig dat ons systeem zo beveiligd is. Dit betekent dat je niet zomaar even wat foto's via intenet kunt versturen. Wat er dan weer precies wel en niet kan en waarom, daar weet ik ook niet het fijne van. En blijkbaar hebben we daar toch nog wel veel mee te maken.

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Nou, wat wil een mens nog meer? Nadenken over diverse Dingen en Dingen tegenkomen waarvan je nog nooit had gehoord, heel goed.
    Dat is nu net waar alles om draait: je hoeft niet tot in de finesses te weten hoe alles werkt, maar wel op de hoogte zijn van het bestaan en weten wat het is en wat je ermee kunt. Hierdoor ben je inderdaad een betere gesprekspartner voor de klant. (Hiernaast kom je natuurlijk een stuk intelligenter over op verjaardagen, feestjes enzo...)
    Tijd blijft inderdaad een lastig item. Hangt van zoveel factoren af!
    Maar je gaat goed, op naar de volgende Dingen!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen