vrijdag 24 juni 2011

Ding 20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Op dit moment ben ik naar www.last.fm aan het luisteren. Ik heb ingelogd met- 23dingen/ding 23- Ik ben al even met dit "ding" bezig en ik vond het lastig om op de site van last.fm te komen. Ik kreeg steeds maar geen verbinding. Misschien moet er meer tijd aan besteden, maar ook hier snap ik niet alles van. Ik heb toch echt "U2 radio" aangeklikt en ben nu aan het luisteren naar Robbie Williams. Het zal wel betekenen dat de liefhebbers van U2 ook naar deze muziek luisteren. Ik zou denken dat U2 radio betekende dat je nummers van U2 kreeg te horen. Nu is R.E.M er op met Shiny Happy People. Heel leuk nummer, trouwens in de URL van last.fm zie ik nu ook staan "listen/artist/U2/similarartists#station". Dus Petra het betekent gewoon dat je je even meer moet verdiepen in dit "ding". Ik wil proberen (INXS Need you tonight, nu! ook leuk)de widget van de last.fm site toe te voegen. Maar dat is voor gevorderden. Ik weet niet zo goed wat voor functie de bibliotheek hierin kan hebben. Nou ja ik las net dat een,- Dire Straits met Sultans Of Swing!, -Vlaamse bibliotheek een link heeft waarop je kunt doorklikken als je een bepaalt album mooi vindt en dan meteen kunt zien of en in welke bibliotheek het aanwezig is. "Snow Patrol!" Leuk dat je aan het werk bent op de computer en dan naar je favoriete nummers kunt luisteren. Maar het sociale netwerkaspect; ik ben er (nog) niet klaar voor en ik snap het waarschijnlijk ook niet zo goed.

1 opmerking:

  1. Rustig, kalm en beheerst! Op een gegeven moment valt het kwartje en kom je erachter hoe het werkt. Niets is moeilijk, soms duurt het gewoon wat langer voor je het in de gaten hebt. Geldt voor veel mensen (eentje zit dit nu te typen!). Net wat je zegt: gewoon rustig aan opnieuw proberen.
    En snuffel eens rond op de diverse blogs van je medecursisten om te lezen of en zo ja welke functie zij hiermee voor de bibliotheek hebben bedacht.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen