zaterdag 18 juni 2011

Ding 11 Wiki's

Ik weet het niet; wiki's. Als ik de Wikipedia als voorbeeld neem denk ik: geweldig en ik gebruik dit ook wel. Ik denk ook dat we ons als bibliotheek toch graag willen profileren als zijnde waarheidsgetrouw. Hier kan iedereen maar wat in zetten en wie controleert het en wat is dan de waarheid. Is ons "Voortgangsdocument" ook een wiki? Ja het is wel handig, ook al had ik eerst mijn afgeronde dingen bij een ander in het voortgangsdocument gezet. Een paar weken later kwam ik daar achter en heb ze weer verwijderd en op de juiste plaats gezet. Dat vind ik lastig, ik kan zo alles er maar inzetten en vewijderen. Maar misschien moet ik het maar gewoon nemen voor wat het is. Dan kan het handig zijn. Ik denk dat ik voor de "campingtrip" uit het voorbeeldfilmpje toch nog gewoon de telefoon pak of even langsga om te kijken of "we" alles hebben.

1 opmerking:

  1. Hoi Dutchgirl

    Wikipedia kun je toch heel goed gebruiken. Je kunt zelf meestal wel inschatten of de informatie juist is.
    De bibliotheek wil inderdaad waarheidsgetrouwe informatie verstrekken, dus blijf kritisch!

    Het voortgangsdocument is een gedeeld document (google doc). Een wiki is een soort webpagina waar iedereen iets kan toevoegen/verwijderen. Een google document is een soort werkplek, waar bepaalde mensen toegang hebben. Vergelijkbaar met onze Citrix.

    Als we met z'n vieren gaan kamperen en ik bel jou dat ik de tent mee neem, moet je wel nog twee telefoontjes plegen om dat aan de medereizigers mee te delen. Bel ik je later weer op om te zeggen dat de tent lekt, moet je de anderen weer bellen om een andere tent te regelen. Wil ik ook wel graag weten of het gelukt is of dat ik mijn tent moet repareren.....
    Toch maar een wiki????

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen