zondag 1 november 2009

Ding 4/5

Okee,

Ik heb drie RSS feeds toegevoegd. Ik probeerde eerst www.noordwest.ontdekdebieb.nl toe te voegen, maar er zijn geen feeds op die pagina. Dus heb ik toen geprobeerd www.bibliotheekstartpagina.nl toe te voegen en dat lukte wel. Ook op de manier waarop ik hier en daar gelezen heb: met het adres in de url. Toch heb ik op één of andere manier nog twee toegevoegd. De Regio L.C.-site (of zeg je feed) en een site met de nieuwste video titels via de Aquabrowser. Ik kon hieruit kiezen toen ik vandaag op een bepaalde link in Google Reader zat geloof ik. En ik zeg al: geloof ik; ik kan toch die pagina nergens terug vinden. Hoe heb ik dat nu gedaan? Er waren namelijk nog veel meer onderwerpen en je kon ze gewoon vanuit die pagina toevoegen. Ik zal nog eens zoeken, want of ik ding 4/5 nu onder de knie heb, ik weet het niet...

3 opmerkingen:

  1. Keurig gedaan met die links in het bericht. Nog een tip voor het maken van een RSS-feed op een website die geen RSS-feeds aanbiedt. Gebruik daarvoor page2rss.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat heb ik gedaan en het lukte zomaar, geweldig (ik moest wel weer even denken, okee nu heb ik de feed gekopieerd, waar zal ik hem eens in plakken, maar het duurde al korter voor ik doorhad dat ik even naar de link google reader moest). Hartstikke leuk, maar heeft die site nu wel of geen RSS-feed, eigenlijk bedoel ik, kun je zo iets voor iedere site doen, ongeacht of ze RSS feeds hebben of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klopt: je kunt dit gebruiken voor alle websites die zelf geen RSS-feeds hebben. Hebben ze ze wel, dan is het niet nodig. Echte RSS-feeds zijn wel beter: een RSS-feed op deze manier gemaakt schijnt nog wel eens een nieuwtje te missen.

    BeantwoordenVerwijderen