zondag 8 november 2009

Ding 10, Delicious

Ik heb eerst alle blogs gelezen omdat ding 10 net zo goed in het Chinees zou kunnen zijn geschreven. Maar ja, je moet er even voor gaan zitten, filmpjes kijken over wat je er nu precies mee kunt. En na het lezen van verschillende blogs had ik het idee dat men niet zo goed wist waar men het voor kon gebruiken. Ik dacht, zou het ook handig zijn om alle websites, of in iedergeval die websites die Maartje op blz. 34 van "Informatievaardigheden en digitale bronnen" heeft beschreven, op mijn delicious account te zetten. Zo kan ik ze altijd naar voren halen als ik met een toets bezig ben (we hebben internet tot onze beschikking, maar ik kan al die websites niet onthouden). Omdat ik anders ook niet wist welke websites ik interessant vond dacht ik laat ik deze websites maar kiezen en tags geven. Volgens mij lukte het goed. Waar ik het meest moeite mee had, was het aan melden bij yahoo. Dat lukte al vloekend en tierend eerst niet. Maar op een gegeven moment had ik het toch voor elkaar. Toen moest ik via delicious me weer aanmelden (weer vloeken en tieren), maar het is toch gelukt na enige (lang) tijd.
Of ik er op de toets ook iets aan heb ... Ik zou niet weten hoe ik het nu weer terug moet vinden. Maar het staat ergens en het is er geplaatst door mezelf.

2 opmerkingen:

  1. Delicious is delicious!
    De tip om belangrijke sites op Delicious te plaatsen, heb ik genoteerd.Dank.
    Verder succes en kalm aan een beetje he.

    Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel goed idee om de websites die in de syllabus staan op Delicious te zetten. Je moet nog maar even oefenen zodat je tijdens de toets inderdaad Delicious terug kunt vinden. Je kunt in Delicious ook websites zetten waar een wachtwoord voor zit. Je klikt dat gewoon onder het invoervak op keep private. Op die manier hoef je ook niet alle wachtwoorden te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen