vrijdag 27 november 2009

ding 22

"Op een andere manier bibliotheekdiensten aanbieden aan de gebruiker, omdat de bibliotheek van de toekomst er zonder twijfel anders uit zal gaan zien, dan de bibliotheek van vandaag". Dat is voor mij door "de dingen" wel heel duidelijk geworden. De voorbeelden van toepassingen vind ik niet altijd even logisch, maar ja wie ben ik, digitaal was ik nog een holbewoner, not to long ago... De reactie van die moeder met haar zoon, dat hij echt geen boekenlijstje op zijn hives gaat zetten, omdat het helemaal niet "cool" zou zijn, snap ik ook weer heel erg. Maar... je moet ergens beginnen.

1 opmerking:

  1. Je weet het weer mooi te zeggen: een holbewoner. Maar goed, niet alle voorbeelden zullen toepasbaar zijn in de praktijk, maar je hebt er wel een heleboel vaardigheden bij die bruikbaar zijn, op welke manier dan ook. Wat betreft boekenlijstjes op Hyves: we richten ons op verschillende doelgroepen. De groep cultuurgenieters en welvarende ouderen zal wel geïnteresseerd zijn in boekentips, kinderen weer minder.

    BeantwoordenVerwijderen