dinsdag 11 december 2012

Ding 29 Mobiel internet

Dit "ding" vind ik nou echt fantastisch. Ik heb zelf nog een telefoon uit de vorige eeuw, maar ik heb wel een i-pad. En omdat ik de i-pad intussen een beetje doorheb, zie ik een i-phone ook wel zitten, dan hoef ik niet meer zoveel te leren. Het wordt waarschijnlijk pas de volgend eeuw dat ik er een krijg vanwege de kosten, maar dat maakt niet uit. Ik heb in Amerika van de zomer gezien hoe handig een smartphone is. Waar gaan we ongeveer naar toe (en via de smartphone even kijken hoe lang we daar over doen), even zoeken waar in de buurt een campground is, er komt meteen een nummer tevoorschijn en binnen een mum van tijd heb je alvast een plekje. Terwijl ik me eerst mateloos irriteerde aan al die mensen die de hele dag met hun smartphone aan hun lichaam geplakt rondlopen, snap ik het wel steeds beter, je kunt er heel veel mee. Het is voor heel veel mensen tegenwoordig hun directe contact met vrienden en kennissen, maar ook andere informatie kun je snel opzoeken. Het is dus al zo dat als een klant een boek heeft gereserveerd in de bieb en het is binnen, ze dat direct in hun mail (via de smartphone) kunnen zien. Kunnen ze direct even langs de bieb, voordat ze naar huis rijden. Geweldig toch?

1 opmerking:

  1. Hi Dutchgirl,

    Hoe zou zo'n iphone uit de 22ste eeuw eruit zien? En wat zou je er allemaal mee kunnen? Misschien hoef je je alleen maar af te vragen wat je er niet mee kan dan. Als je ziet wat je nu allemaal al kunt met zo'n apparaatje, dan kun je je voorstellen wat dat in de toekomst gaat worden.
    En behalve dat je er niet mee kunt bellen en hem niet in je broekzak kunt stoppen is de ipad natuurlijk te vergelijken met een smartphone.

    Er zitten ook nadelen aan het "aan je lichaam geplakte ding".
    Een paar weken geleden stond er een artikel in de Leeuwarder Courant waarin werd geschreven, dat jongeren de telefoon 's nachts mee naar bed nemen. Ze zijn bang, dat ze 'iets" missen.
    De directeur van de Jellinek kliniek waarschuwt in dit artikel voor serieuze verslavingen in de toekomst.
    Kan jou dus niet gebeuren! Alhoewel er ook verslavende spelletjes op de ipad gespeeld kunnen worden. Dit weet ik uit eigen ervaring!

    Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen