vrijdag 4 januari 2013

Ding 31 Mash-ups

Eigenlijk had ik het er al over in Ding 29 "Mobiel internet". Hoe handig het is dat als je een naam intikt, je direct het adres,telefoonnummer, foto van "object" te zien krijgt. Ik was me er gewoon niet van bewust dat  dat "Mash-up" heet. Hetzelfde als je een telefoonnummer opzoekt, je meteen de mogelijkheid krijgt om een bloemetje of kaartje te sturen. En een leuke Mash-up vond ik die van Saapke, die ze bij de uitnodiging + routekaartje van ons kerstdinee stuurde.
Ik ben even in het Rijksmuseum geweest en heb kunnen kijken hoe de Nachtwacht erbij hangt. Ook heb ik gekeken naar de haikus van Twitter gemashed met de foto's van Flickr, maar dat is aan mij niet besteed, het gaat allemaal wel erg ver, maar zo is er voor ieder wat wils.
Nu nog even een "screencasting maken" en dan ben ik klaar met de 23 dingen!

1 opmerking:

  1. Grappig, dit schrijven ook veel van je collega's: je blijkt iets allang te gebruiken en verder nog nooit over nagedacht hoe en wat. Lijkt mij zeer mens eigen! Geldt natuurlijk voor iedereen!
    Ja, die Saapke, was even crea bezig geweest én erg goed geslaagd.
    De Nachtwacht hangt nog en idd, ieder z'n ding.
    Ik wacht nog even op je screencasting (maak het niet te moeilijk!) en dan ben je van ons af!
    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen