maandag 29 oktober 2012

Ding 25 Screencasting

Ding 25, Screencasting Begrijp ik nu goed dat we een screencasting moeten maken en op onze weblog moeten zetten. Ik heb net even alle andere blogs (toegevoegd en) gelezen, maar ik zie niet dat iedereen een screencasting gemaakt heeft. Ik was laatst in de bibliotheek van Leeuwarden en daar zag ik toch iets handigs! Er werd daar uitgelegd hoe je je boeken moest inleveren met behulp van, wat ik nu dus weet, screencasting. Volgens mij zonder geluid, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik zou graag willen dat wij dat ook hadden bij ons zelfservice systeem, want hier in Franeker hebben ze het toch al een aantal jaren, dit zelfsevicesysteem, maar toch gaat er nog veel fout. Ik zie voor de bibliotheek veel kansen, zoals in het voorbeeld van "de coaches": uitleg over hoe te reserveren, de betaalautomaat en de zelfservice.

1 opmerking:

  1. Hallo Dutchgirl,

    Heb je nog geprobeerd een screencast te maken? Dat is wel de bedoeling en helemaal niet moeilijk.
    Probeer het via Screencast-o-matic zoals ik gedaan hen op ons weblog. Als je in het bezit bent van een microfoontje zet je er ook zo geluid onder.
    Op het weblog van Baukje Vogel staat ook een mooi voorbeeld http://freggel-23dingen.blogspot.nl/ -met stem!

    Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen